Їхнє життя залишилося на Луганщині, Донеччині, Херсонщині, Харківщині та в інших областях — там, де переважно немає до чого повертатися. Житло, робота, садочки й школи знищені або в тимчасовій окупації. Але потрібно налагоджувати побут, будувати життя з нуля. Аби вивільнити трохи часу внутрішньо переміщеним особам та продовжити навчання їхніх дітей, у студентському гуртожитку № 3 відкрили кімнату дитячого простору.
Ректор УжНУ Володимир Смоланка каже: «Ми створюємо хороший майданчик для розвитку дітей. Це приклад спільної роботи Ужгородського національного університету, Карпатського фонду з Fondation de France, Міжнародного Вишеградського Фонду та ініціативи “Shelter Ukraine”. Тепер у дітей є сучасне зручне приміщення, де вони можуть гратися, розвиватися, навчатися, адаптуватися. А в їхніх батьків з’явиться трохи вільного часу, щоб працювати чи займатися власними справами».
У рамках ініціативи капітально відремонтували приміщення, закупили меблі, іграшки для розвитку, книжки та навіть батут — саме його діти першим і кинулися освоювати.
Працюватимуть із малечею психологиня й вихователька з кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ФСН.
«Ця кімната була непридатною для роботи з дітьми, — пригадує педагогиня-організаторка Жанна Милян. — Тепер тут є вся потрібна матеріально-технічна база для навчання дітей 3–6 років. Молодших навчатимемо в ігровій формі, старших готуватимемо до школи. А психологиня допомагатиме дітям подолати наслідки пережитого внаслідок війни та адаптуватися в соціумі».
Працюватиме кімната з понеділка до п’ятниці з 9 до 13-ї години. Для навчання та розвитку дітей використовуватимуть календарне планування «Українське дошкілля»: тут враховані основні напрямки розвитку мовно-комунікаційного, логіко-математичного, мистецького характеру й вивчення світу навколо. Після 14:00 проводитимуть гурткову роботу з англійської мови, логіки та мистецтва із відповідними фахівцями.
Кімната розрахована на 20 малюків, комплектування групи триває.
За матеріалами Ксенії Шокіної