Європейська Комісія визнає, що цифрові технології сприяють підвищенню якості, доступності та інклюзивності освіти й навчання, допомагають швидко реагувати на такі кризи, як пандемія COVID-19 чи війна в Україні. Втім численні ініціативи, інновації та зусилля країн-членів Європейського Союзу (ЄС) поки що не призвели до системної цифрової трансформації в освіті й навчанні.
Європейська Рада схвалила рекомендації щодо забезпечення успішної цифрової освіти та навчання. Стратегічний пріоритет – сприяти розбудові високоякісної цифрової освітньої екосистеми.
Рекомендації розробила Європейська комісія, щоб:
- трансформувати систему освіти й навчання для потреб цифрової епохи;
- заохочували людей використовувати технології творчо, відповідально, з розумінням того, як вони функціонують.
- Вчителі визнані ключовими суб’єктами успішної цифрової трансформації. Наразі лише 39% вчителів ЄС вважають себе здатними застосовувати цифрові технології для навчання. Тож уряди країн-членів ЄС мають надавати педагогам комплексну підтримку задля сталого професійного розвитку, набуття необхідних навичок і компетентностей. Також пропонується приділяти увагу:
- інтеграції цифрових технологій у навчання та їх використанню, починаючи з дошкільної освіти;
- розвитку цифрових освітніх інструментів, зокрема й із застосуванням штучного інтелекту;
- підвищенню обізнаності вчителів у кібербезпеці;
- розбудові мережі інтернет і цифрової інфраструктури загалом.
Кожні п’ять років Європейська Комісія формуватиме звіт за результатами моніторингу виконання рекомендацій у країнах-членах ЄС.
За матеріалами – Державної служби якості освіти України