Під час засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто та погоджено для подальшого подання на ухвалення ВРУ проєкт Закону про дошкільну освіту.
Метою реформи дошкільної освіти є всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань та соціалізація дитини, формування у неї дбайливого та турботливого ставлення до себе, родини, довкілля, України, здатності та прагнення до подальшого здобуття освіти у початковій школі.
Проєктом Закону про дошкільну освіту передбачено:
- визначення територій обслуговування;
- чітка справедлива черговість зарахування дітей до комунальних закладів освіти;
- створення кожним дитячим садком безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;
- вимога до органів влади усіх рівнів: сприяти у забезпеченні закладів дошкільної освіти засобами цивільного захисту, у тому числі найпростішими укриттями;
- залучення за потреби для дітей з ООП асистента дитини, асистента вихователя;
- сучасні підходи в організації харчування та медичного обслуговування;
- цілісна платформа для дітей;
різноманіття форм для здобуття дошкільної освіти.
Законопроєктом пропонується 7 форм дитячих садочків:
- ясельки (для дітей від 3 місяців до 3 років);
- дитячий садочок (звичайний садочок від 3 років);
- спеціальний дитячий садочок (для дітей з особливими потребами);
- мобільний дитячий садочок (пересувний, для дітей з віддалених населених пунктів);
- сімейний дитячий садочок (свої діти + діти друзів/сусідів);
- центр педагогічного партнерства (діти від народження разом з батьками);
- центр розвитку дитини.
Відповідно до законопроєкту заклади дошкільної освіти здобувають автономію, насамперед академічну, що передбачає більше свободи у виборі навчальних програм, які враховуватимуть особливості самої дитини. Крім того, дитсадку нададуть більше ініціатив. Батьківський комітет також отримає більше прав та повноважень.
За матеріалами Освітнього порталу