You are currently viewing Фінансування створення навчально-практичних центрів у 2024 році: постанова Кабміну

Кабінет Міністрів України наприкінці 2023 року ухвалив постанову «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти».

Унаслідок повномасштабного вторгнення сфера освіти, зокрема професійної (професійно-технічної), потребує вдосконалення механізму фінансування.

Зокрема, за цей час частина профтехів була зруйнована чи пошкоджена, а деякі – вимушені були переміститися для безпечного проведення освітнього процесу в інші регіони України. Водночас різко зросла необхідність у підготовці кваліфікованих кадрів для потреб оборони та відновлення країни.

Постанова, прийнята КМУ, передбачає такі зміни:

  • спрямування субвенції не лише на капітальний ремонт майстерень, лабораторій, кабінетів, інших приміщень, а й будівель і споруд, які безпосередньо стосуються функціонування навчально-практичних центрів, або в яких зберігається закуплене обладнання та основні засоби;
  • можливість для закладів П(ПТ)О, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих, та тимчасово переміщені для безпечної організації та здійснення освітнього процесу в інші регіони України, подавати заявки на створення навчально-практичного центру з додаванням відповідного документу про оренду майна;
  • надання можливості закладам П(ПТ)О із загальною кількістю здобувачів освіти від 300 до 400 подавати заявки на створення навчально-практичного центру у випадку, якщо професійне спрямування цього навчально-практичного центру відсутнє в інших закладах П(ПТ)О в радіусі 40 кілометрів у межах області;
  • надання до заявки на створення навчально-практичного центру листів підтримки від міського голови міста обласного значення / обласного центру (для закладів, фінансування яких здійснюється з бюджетів міських територіальних громад з адміністративним центром у місті обласного значення – обласному центрі), голови територіальної громади, а також роботодавців;
  • визначення показників очікуваного ефекту від створення навчально-практичного центру, зокрема:
      • збільшення кількості здобувачів П(ПТ)О в закладі освіти;
      • збільшення кількості програм співпраці закладу освіти з роботодавцями;
      • збільшення суми надходжень до спеціального фонду закладу освіти від надання платних послуг, виробничої практики в суб’єктів господарювання;
      • збільшення кількості випускників, які працевлаштовуються після завершення навчання;
      • зменшення втрати контингенту здобувачів освіти.

За матеріалами – МОН України