You are currently viewing Як говорити про 8 березня у школі? Урок-конструктор до Міжнародного жіночого дня

В Україні створено проєкт «Сама собі ціль», присвячений Міжнародному дню захисту прав жінок від Projector Foundation, ГО «Дівчата» за підтримки «Освіторії» та «Не дрібниці». У рамках проєкту команда «Освіторії» підготувала конструктор уроку для вчителів.

Матеріал має історичну та літературну змістові лінії, відтак стане у пригоді для інтегрованих уроків з літератури, історії та інших гуманітарних дисциплін, а також для проведення нестандартної класної години для учнів 9-11 класів.

Радянське минуле та комуністична міфологія прищепили суспільній свідомості викривлене сприйняття 8 березня як дня, «у який жінці треба подарувати квіти». Звідси пішло привітання представниць будь-якої професії за гендерною ознакою із «жіночим днем».

Правозахисні організації роками докладають чималих зусиль для переосмислення цієї традиції та повернення справжнього контексту Міжнародному дню захисту прав жінок.

В Україні наразі спостерігається «перехідний період» у ставленні до гендерних свят, але загальною тенденцією це поки не стало.

У школах, наприклад, і досі можуть відзначати 8 березня, використовуючи застарілі підходи, які рясніють гендерними стереотипами та не відображають сучасних реалій, де жінка прагне рівної оплати праці, кар’єрного зростання та безпечного середовища без сексизму та об’єктивації.

Мета проєкту – просто і зрозуміло розповісти сучасним підліткам про правдивий контекст й історію 8 березня, в основі якого – рух жінок за рівні права та реальні можливості ними скористатися.

Вчительський конструктор – це формат матеріалу, який дає змогу кожному педагогу сконструювати свій унікальний  урок, користуючись креативними ідеями, матеріалами та   методичними рекомендаціями.

Конструктор «Вона може все» пропонує переосмислити значення 8 березня та познайомити учнів старших класів із видатними українками та справжніми рольовими моделями для сучасного покоління підлітків.

Конструктор уроку для вчителів складається з презентації, відео, гайду для самостійного проведення заняття та матеріалів для групових активностей і обговорень. Він враховує гендерний підхід, використовує актуальні матеріали й пропонує інтерактивний метод вивчення теми, що є особливо привабливим для сучасних учнів.

Користуючись матеріалами, вчителі зможуть легко і доступно пояснити школярам значення Міжнародного жіночого дня та чому 8 березня – це не «свято весни та краси».

Урок пропонує знайомство з видатними жінками у світовій історії й українським жіночим рухом, звертає увагу на гендерний дисбаланс сьогодення і шляхи його вирішення, та розкриває тему жінок-захисниць в ЗСУ.

За матеріалами – Освіторія

  • Категорія запису:Новини