You are currently viewing Учителі наприкінці навчального року були на лікарняних: як виконати програму до кінця року

Перед завершенням навчального року два вчителя історії перебували на лікарняних. Як виконати програму предмета до кінця навчального року?

Розв’язок ситуації залежить від кількох чинників, як-от:

  • коли саме вчителі були на лікарняних — квітень, травень, друга половина травня;
  • скільки часу були вчителі на лікарняних.

Якщо вчителі пішли на лікарняні в квітні, то можна скористатися рекомендаціями МОН, що в листі «Про організацію та порядок оплати праці за заміну тимчасово відсутніх вчителів» від 28.11.2008 № 1/9-770.

Якщо неможливо забезпечити заміну вчителями тієї ж спеціальності, вчителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму зі свого предмета дещо наперед, а згодом передають відповідні години учителю, який нині відсутній, щоб виконати пропущену програму. У такому разі вчителю, який заміняє тимчасово відсутнього колегу, додаткову оплату не провадять. Йому виплачують заробітну плату відповідно до тарифікації як за період тимчасового заміщення, так і за дні, коли відповідні години тимчасово передали раніше відсутньому вчителю для виконання програми.

Учителю, який був раніше відсутній, після виходу на роботу виплачують заробітну плату відповідно до тарифікації, а також додатково оплачують за проведені додатково уроки на умовах погодинної оплати праці відповідно до пункту 73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.1993 № 102.

Якщо вчителі хворіли в травні, тоді можна ущільнити нав­чальний матеріал і внести зміни до календарно-тематичного планування. Навчальна програма з предмета в обов’язковому порядку містить резервні години. Отже, імовірно, що програмовий матеріал учитель вже вичитав, а залишилися години на повторення та узагальнення (за рахунок резервних).

Учителі 5—7-х класів НУШ, розробляючи навчальну програму предмета / інтегрованого курсу на основі обраної модельної навчальної програми, могли внести зміни у пропонований модельною навчальною програмою зміст навчального предмета / інтегрованого курсу, зокрема: розширювати / поглиблювати або ущільнювати зміст окремих елементів (розділів, тем, модулів тощо) програми, зважаючи на потреби учнів, матеріально-технічне забезпечення зак­ладу освіти, запити батьків, громади тощо; вилучати окремі питання, щоб уникнути надмірної деталізації змісту навчального матеріал­у. Загальний обсяг таких змін може досягати 20%.

Олена Святенко, заступник начальника управління — начальник відділу оцінювання закладів освіти

управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

для журналу Практика управління закладом освіти (№5 травень 2025 р.)