На рахунках місцевих бюджетів та бюджетних установ акумульовано 3,2 млрд грн невикористаних залишків коштів освітньої субвенції. Про це свідчить інформація Державної казначейської служби України станом на 1 листопада 2023 року, – повідомляє на офіційному сайті Міністерство фінансів України.
Так, зокрема, залишки накопичено у 1 360 місцевих бюджетах, із них:
- у 24 обласних бюджетах ‒ 883,3 млн грн;
- у зведеному бюджеті м. Києва ‒ 59,7 млн грн;
- у 369 бюджетах міських територіальних громад ‒ 1,2 млрд грн;
- у 398 бюджетах селищних територіальних громад ‒ 492,3 млн грн;
- у 568 бюджетах сільських територіальних громад ‒ 615,3 млн гривень.
Найбільші залишки накопичено в місцевих бюджетах Дніпропетровської області – 333 млн грн, Одеської області – 258,8 млн грн, Донецькій області – 224,9 млн грн, Запорізької області – 217,5 млн грн, Харківської області – 214 млн грн, Київської області – 198,1 млн гривень.
Найменші залишки у місцевих бюджетах Чернігівської області – 53,7 млн грн, Кіровоградської області – 55,6 млн грн, Хмельницької області – 59,2 млн гривень.
Відсутні залишки у 103 місцевих бюджетах (11 міських, 36 селищних та 56 сільських територіальних громадах).
Основна мета запровадження формульного розрахунку освітньої субвенції ‒ надання якісної освіти за умов оптимальної мережі закладів, що є правильним та ефективним рішенням засновників шкіл.
«Мінфін укотре наголошує на тому, що в умовах обмеженості ресурсів, коли кошти державного бюджету насамперед спрямовуються на захист нашої країни, а всі інші соціальні видатки забезпечуються за рахунок міжнародної допомоги, накопичення та невикористання залишків освітньої субвенції є неприпустимим.
З огляду на це, Міністерство освіти і науки має проводити постійну роботу з органами управління освіти щодо посилення відповідальності в частині використання освітньої субвенції у повному обсязі для належної оплати праці вчителів та підвищення їх мотивації», – наголосив заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.
Залишки освітньої субвенції в розрізі місцевих бюджетів у інфографіці