You are currently viewing Фахова передвища та вища освіта у 2024 році: стійкість системи попри війну
Student. Enjoying university life. Handsome young girl with red velvet backpack holding books and smiling while standing against university with her friends in the background

Державна служба якості освіти України представляє результати ІІ етапу моніторингового дослідження базових аспектів організації освітнього процесу (якості, безпеки та ресурсів) в закладах фахової передвищої та вищої освіти в умовах воєнного стану, що проведене методом анкетування у грудні минулого року.

Попри складні умови воєнного стану, система фахової передвищої та вищої освіти України демонструє адаптивність і стабільність.

За результатами моніторингового дослідження Державної служби якості освіти України, рівень задоволеності організацією освітнього процесу серед студентів та викладачів залишається високим.

🔹 Якість освіти

39% здобувачів освіти та 36% викладачів оцінили рівень організації освітнього процесу дали найвищу оцінку організації освітнього процесу, а 90% респондентів задоволені форматом навчання – незалежно від його форми (очна, дистанційна чи змішана). Ї

Дистанційний формат підтримують 12% викладачів загалом (у вересні 2023 року таких було 22%), хоча серед тих, хто працює віддалено, цей показник 39%. Тобто переваги очного та змішаного форматів вагоміші для педагогів, хоча й дистанційний формат залишається актуальним за певних умов.

🔹 Виклики та перспективи

Разом із позитивною динамікою помітне і зростання усвідомлення освітніх втрат. Кількість викладачів, які вважають їх значними, зросла майже вдвічі – до 16%. Найбільш критично ситуацію оцінюють у східному регіоні, де 70% педагогів відзначили помірний або значний рівень втрат.

🔹 Практичне застосування

Отримані дані підкреслюють потребу в регіонально диференційованих підходах до подолання освітніх втрат, зокрема з урахуванням безпекової ситуації та ресурсного забезпечення закладів освіти.

Практична цінність матеріалів та інформації, яку Служба отримує внаслідок моніторингових досліджень, — можливість оперативно з’ясувати стан сфери, простежити тенденції, зрозуміти сильні та слабкі сторони освітнього процесу, виявити можливості й загрози, а також розробити рекомендації для застосування окремих позитивних практик та вдалих рішень в освітньому процесі в умовах продовження воєнного стану та в мирний час.

Українська освіта продовжує функціонувати, розвиватися та підтримувати студентів і викладачів, забезпечуючи якість навчального процесу навіть у найскладніших обставинах.

За матеріалами – Державна служба якості освіти України

  • Категорія запису:Новини